Dobór wycieraczek

Awaria wycieraczek

Data dodania: 11-12-2018


Wycieraczki przestały działać



Awaria pracy wycieraczek do usterka, z którą spotkało się już zapewne wielu posiadaczy i użytkowników starszych pojazdów. W wielu przypadkach dochodzi do niej podczas jazdy w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i zostajemy wtedy zmuszeni do zatrzymania pojazdu. Kontynuacja podróży możliwa jest dopiero po ustaleniu przyczyny takiej awarii i przywróceniu sprawnej pracy wycieraczek samochodowych. 

Co powoduje, iż wycieraczki w naszym pojeździe przestają działać? Przyczyn tego typu zjawiska może być, podobnie jak w przypadku innych awarii samochodu, wiele. Poniżej przedstawiamy te najbardziej popularne.

 

Blokada mechanizmu wycieraczek


Stosunkowo często zdarza się, iż wycieraczki nie pracują poprawnie, gdyż „coś” blokuje ich mechanizm. Tym czymś może być patyk, gałąź, liście lub zamarznięty śnieg oraz lód. Próby uruchomienia wycieraczek w takim przypadku prowadzą do przeciążenia silniczka odpowiadającego za poruszanie mechanizmu wycieraczek i w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić do jego spalenia. Awaria tego typu rzadko występuje podczas jazdy. Do tego typu sytuacji dużo częściej dochodzi, gdy nasz samochód garażowany jest „pod chmurką”. Zatem, gdy po uruchomieniu naszego auta mamy problem z prawidłową pracą wycieraczek sprawdźmy, w pierwszej kolejności, czy nic nie stoi im na drodze.

 

Bezpiecznik


Przepalony bezpiecznik w obwodzie elektrycznym odpowiedzialnym za zasilanie silniczka wycieraczek to kolejna, prawdopodobna przyczyna awarii wycieraczek samochodowych. Przed wymianą bezpiecznika należy zlokalizować go w samochodowej skrzynce z bezpiecznikami i wymienić na nowy, o takim samym oznaczeniu, informującym o odporności na natężenie prądu. Do tego rodzaju awarii może dojść zarówno po uruchomieniu pojazdu jak i w trakcie jazdy. Sama wymiana bezpiecznika nie jest czynnością bardzo skomplikowaną. Awarię wycieraczek spowodowaną przepalonym bezpiecznikiem można więc szybko usunąć we własnym zakresie, zakładając oczywiście, że mamy przy sobie nowy bezpiecznik. Warto zatem wozić ze sobą komplet zapasowych bezpieczników samochodowych.

 

Mechanizm wycieraczek


Kolejną przyczyną nieprawidłowej pracy wycieraczek lub też ich kompletnego unieruchomienia może okazać się zatarty mechanizm wycieraczek. Zapowiedzią tego typu awarii może być nierówna, spowolniona praca wycieraczek, a także nieprzyjemne dla ucha dźwięki w postaci skrzypienia, pisków i zgrzytów. Objawy te zauważalne są dużo wcześniej, zanim nastąpi trwałe unieruchomienie wycieraczek. Przyczyną tego typu usterki są zatarte trzpienie łączące drążki odpowiadające za poruszanie ramion wycieraczek. Problem można rozwiązać poprzez oczyszczenie trzpieni i nasmarowanie ich z wykorzystaniem odpowiedniego preparatu o właściwościach smarujących i antykorozyjnych. Niestety w przypadku zaawansowanej korozji elementów łączących drążki zabieg ten nie będzie skuteczny i konieczna będzie wymienić mechanizmu wycieraczek. Opór stawiany przez zapieczone elementy mechanizmu może także doprowadzić do trwałego uszkodzenia 
silniczka wycieraczek.

 

Przekaźnik


Jeżeli nic nie blokuje wycieraczek, mechanizm odpowiadający za ich poruszanie jest w pełni sprawny, a bezpiecznik nie jest przepalony, przyczyn awarii pracy wycieraczek należy szukać w uszkodzonym przekaźniku znajdującym się przy kierownicy. Niestety tej usterki nie będziemy w stanie samodzielnie zdiagnozować ani też usunąć. Konieczna będzie wizyta w warsztacie samochodowym.

 

Silniczek


Spalony silniczek wycieraczek to ostatnia, najczęściej spotykana, przyczyna awarii wycieraczek. Również w tym przypadku zalecana będzie wizyta w warsztacie. Wymiana spalonego silniczka na nowy to większości przypadków dość spory wydatek. Nie zalecamy jednak zakupu używanego, wymontowanego z innego pojazdu silniczka, gdyż po jego zamontowaniu istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia takiej samej awarii w niedalekiej przyszłości.

Zdarza się również, że wycieraczki samochodowe pracują poprawnie w trybie ciągłym jednak nie działają w trybie przerywanym. Zobacz najczęstsze przyczyny awarii pracy wycieraczek w trybie przerywanym.

Autorem tego wpisu jest Zespół Firmy DIPP
 
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Porady związane z wycieraczkami

Kategorie

Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu